Ogledujete si arhivsko spletno stran. Obiščite novo spletno stran na naslovu www.obalne-galerije.si
     
Obalne galerije Piran





GALERIJA
HERMAN PEČARIČ


FORMA VIVA

EX-TEMPORE PIRAN

PIRANSKI DNEVI
ARHITEKTURE


ARTMARKET

 




  Poletna muzejska noč
MONIKA SLEMC & NINA ČELHAR
PODREJANJA, slike


  Galerija Meduza Koper
15. junij - 15. sptember 2019
 

Odprtje: sobota 15. 6. 2019 ob 20.00

Na razstavi z naslovom Podrejanja se predstavljata dve mladi umetnici: Nina Čelhar in Monika Slemc. Dve slogovno in likovno zelo različni slikarki, se poglabljata v človeka, razmišljata o njem in o njegovem delovanju v sodobni družbi. O današnjem hitrem načinu življenja, človekovih potrebah, željah, hrepenenju in nuji po odmiku od vsakdanjega živžava. O varnem in energetsko napajajočem zatočišču. Monika Slemc razmišlja o odnosu človek-narava, Nina Čelhar pa o odnosu človek-bivanjska arhitektura.

Monika Slemc v naravi črpa navdih in je njeno zatočišče pred burnim in preobremenjenim, toda še vedno enoličnim, vsakdanom.

Izhaja iz lastnih posnetkov narave, v glavnem narejenih z mobilnim telefonom, ki jo skoraj vedno spremlja. Dela Monike Slemc gledalcu ne omogočajo sproščujočega pogleda na vrh gore ali mu dajejo občutek nadzora. Difuzno naslikana podoba ga od njih odtujuje, hkrati pa ustvarja občutek gibanja, migetanja. Podoba se izmika, gledalca zmede in mu onemogoča jasen pogled. Monika na platnu upodobi pogled, ki v stvarnosti ni mogoč. Z velikimi formati slik objame gledalca, ga sooči s to pretirano podobo in ga pomanjša. Gledalec je v odnosu do narave tej podrejen, kar nazorno prikaže v delu Blend in.

Slemčeva tehnologije ne zavrača, temveč možnosti, ki jih ta ponuja, vključuje in združuje s slikarsko tradicijo. Podrejenosti tehnologiji, občutek, da bomo nekaj zamudili, če ne bomo ves čas pozorni na dogajanje na svojih elektronskih napravah, se Monika skuša rešiti v ciklu JOMO.FOMO.YOLO!. Tu išče svoj lasten likovni izraz, neobremenjena s slogovno in tematsko uvrščenostjo ter institucionalnimi konteksti. V aktu slikanja preprosto uživa in se prepusti.

Nina Čelhar pa se v svojih delih posveča sodobni bivanjski arhitekturi, ki jo raziskuje skozi odnose človek-hiša, hiša-narava, narava-človek. Raziskuje odnos, ki ga ima sodoben človek do prostora, v katerem živi; zanima jo, kaj od njega pričakuje in zahteva ter kaj potrebuje. Oseben prostor namreč predstavlja materialen odsev prebivalčevih osebnih vrednot, je odraz njegove notranjosti. Ker se poglablja predvsem v intimne prostore, oblikovane za individuum, so v ospredju slikanja enodružinske bivalne arhitekture.

Vzorce za svoje hiše (tako notranjost, kakor tudi zunanjost) jemlje iz raznih revij za arhitekturo in s spleta, saj ne želi predstavljati neke imaginarne arhitekture, temveč že zgrajene objekte, ki so jih ljudje izbrali za svoj dom in ohranjajo pristen odnos z okolico, hkrati pa na prvo mesto postavljajo svoje prebivalce.

Nina Čelhar svoje funkcionalne (betonske) in minimalistično opremljene arhitekture postavlja v okolje, bogato z zelenjem. Naslikana pročelja so nekakšni portreti realnih hiš, ki so vzor in spodbujajo k razmisleku.

Ustvarja z omejeno barvno paleto in maloštevilnimi odtenki. Z raznimi barvnimi toni zelene (narava) in sive (arhitektura) njena platna delujejo pomirjujoče in spokojno, prinašajo zasebnost in varnost, skratka idealen bivalni prostor za človeka, ki bi po vsakodnevnem živžavu doma počival in nabiral moči v harmoniji. Kljub geometrični arhitekturi z barvami podobnih tonalitet ustvari mehak končni videz slike.

Arhitektura ima kot plod človekove ustvarjalnosti in napredka človeku podrejeno vlogo, saj človek v svojem domu venomer išče tisto, česar mu v zunanjem svetu primanjkuje, in je odraz človekovega stanja. Dela Čelharjeve so izredno izčiščena, včasih že subtilna, a vseeno močna. Kljub temu da v njenih arhitekturah in okolici ni človeške prisotnosti, je v detajlih vse prežeto z njo.

Kustosinja razstave, ki bo na ogled do 22. septembra, je Ana Papež Križaj.

INFO: Ana Papež Križaj, 070 760 950, ana.papez@obalne-galerije.si









Monika Slemc: JOMO. FOMO. YOLO., 2019, akril na platnu, 100 x 80 cm


Monika Slemc: JOMO. FOMO. YOLO., 2019, akril in olje na platnu, 120 x 90 cm


Nina Čelhar: Embedded II, 2019, akril na platnu, 54 x 80 cm


Nina Čelhar: Spatifil IV (detajl), 2017, akril na platnu, 30 x 40 cm



TTL