Ogledujete si arhivsko spletno stran. Obiščite novo spletno stran na naslovu www.obalne-galerije.si
     
Obalne galerije Piran





GALERIJA
HERMAN PEČARIČ


FORMA VIVA

EX-TEMPORE PIRAN

PIRANSKI DNEVI
ARHITEKTURE


ARTMARKET

 




  GAIL C. MORRIS
REVISITED, Kipi


  Mestna galerija Piran
17. april - 25. junij 2019
 

Odprtje: sreda, 17. april 2019, ob 19.00

Adrenalin Addiction, 2019, instalacija (detajl)
Adrenalin Addiction, 2019, instalacija (detajl)

»V tej pokrajini me je najbolj očarala svetloba«

S temi besedami Gail C. Morris (Bangor, Wells, Velika Britanija, 1958) opisuje svoj prvi stik s istrsko krajino in izkušnjo dela v kamnu, ki je v prihodnosti temeljno zaznamoval njeno kiparsko ustvarjanje. Leta 1983 se je namreč prvič kot študentka, dobitnica nagrade British Councila in kasneje tudi kot mentorica, udeleževala tečajev poletne kiparske šole Kornarija v Marušićih na Hrvaškem. V osemdesetih letih 20. stoletja je ta edinstvena in vrsto let trajajoča pobuda, ki je imela zametke v takrat že utečenem simpozijskem dogajanju v  Sloveniji (Forma viva), omogočala mladim kiparjem spoznavanje in obdelavo tradicionalnega gradiva, kamna, ki pogosto ni bil vključen v  programe takratnih umetniških šol. Po zaključenem študiju, sprva na Wimbledon School of Art v Londonu (1979) in znani londonski St. Martin's School of Art (1984?), se je Gail C. Morris v Istri za stalno naselila leta 1986.

Zgodnji abstraktni izkušnji v kovinskih materialih še v času študija je sledil formalno-vsebinski preobrat, po katerem se je Morrisova, kot rečeno, ustvarjalno zavezala kamnu (istrski kamen, granit, Pisantino, Travertino...). V njem obuja tisto nekdaj idealno sožitje, ki je v preteklosti povezovalo umetnost in obrt. Ostaja ena redkih umetnic v Sloveniji pa tudi v širšem mednarodnem prostoru, ki v avtorsko prepričljivem izraznem jeziku raziskuje sodobno interpretacijo tega materiala. Pogosto ga dopolnjuje s hladno govorico železa, bakra, pločevine, jekla ali pa gnetljivo snovnostjo gline. Igra izmenjav med polnim in praznim, svetlobo in senco ter preplet priljubljenih materialov (kamen, kovina), so elementi kiparskega postopka, s katerimi dosegajo njene skulpture v prostoru, posebno v zadnjem obdobju, neverjetno vizualno učinkovitost. Ob priložnosti pregledne razstave je  svoj opus nadgradila z do sedaj največjo in kompleksno instalacijo v pred tem nikoli uporabljenem materialu - steklu. Adrenalin Addiction (2019), kot jo je poimenovala, je zasnovala za glavno dvorano piranske Mestne galerije. Razstava in obsežen katalog, ki jo spremlja, s skupnim  naslovom REVISITED, je prvi poskus celovitega vpogleda v nekaj desetletno kiparsko ustvarjanje te angleške umetnice.

Gail C. Morris razstavlja in simpozijsko deluje vse od leta 1978. Zlasti aktivna je na Hrvaškem in v Sloveniji, pa tudi na tujem (Velika Britanija, Francija, Čile,Italija, Tajska …).  Bila je udeleženka dveh kiparskih simpozijev na Forma vivi Portorož. Plastike večjih dimenzij hranijo domače in tuje zbirke Santiago de Chile (Čile), Labin, Ilok (Hrvaška),  Pinzano al Tagliamento, Vergnacco (Italija), Bordeaux (Francija), Portorož, Grosuplje (Slovenija). Veliko plastik je tudi v zasebni lasti. Ne glede na prostor bivanja, Hrvaška, je avtorica s svojim delom vseskozi aktivno vpeta v slovenski obmejni likovni prostor. Je članica Društva likovnih umetnikov Insula, s katerim redno razstavlja na skupinskih razstavah, pa tudi samostojno.

INFO: Majda Božeglav Japelj, majda.bozeglav-japelj@obalne-galerije.si, T 051 362 948

 










Adrenalin Addiction, 2019, steklo, plastične cevi, jeklena žica, 600 x 400 x 500 cm, instalacija (Foto: Jaka Jeraša)


Dust, 2016, kamen, kovina, 130 x 148 x 156 cm - zbirka Obalnih galerij Piran (Foto: Jaka Jeraša)


Introversion, 2010, kamen, kovina, les, 68 x 34 x 65 cm (Foto: osebni arhiv)


Jezik 1, 2006, kamen, kovina, 36 x 29 x 40 cm (Foto: Jaka Jeraša)


Like Ships in the Night, 2005, kamen, 186 x 420 x 168 cm - park skulptur Forma viva Portorož, Portorož (Foto: Jaka Jeraša)


Looking for a Light, 1990, kamen, 65 x 30 x 137 cm (Foto: Ubald Trnkoczy)



TTL