Ogledujete si arhivsko spletno stran. Obiščite novo spletno stran na naslovu www.obalne-galerije.si
     
Obalne galerije Piran





GALERIJA
HERMAN PEČARIČ


FORMA VIVA

EX-TEMPORE PIRAN

PIRANSKI DNEVI
ARHITEKTURE


ARTMARKET

 




  MATEJ KOCJAN - KOCO
Kocov strip ali Lažje ga je gledati kot razumeti


  Galerija Herman Pečarič Piran
6. - 29. marec 2004
 

Matej Kocjan – Koco je bil rojen 1978 v Kopru. Končal je Srednjo šolo za oblikovanje in fotografijo v Ljubljani in tu nadaljeval študij na Pedagoški fakulteti, kjer je letošnjega februarja diplomiral pri prof. Črtomirju Frelihu. Od leta 1998 intenzivno ustvarja v stripu in objavlja v Stripburgerju, s katerim je sodeloval na skupinskih razstavah v Ljubljani, Atenah, Stockholmu, Bergnu, Berlinu, Pulju, Beogradu in Parizu, sodeloval je še na drugih skupinskih predstavitvah v MKC Koper, KD Rov Železniki, na Pedagoški fakulteti v Ljubljani. Leta 2000 je izdal mini album v sitotisku DELIKATESSEN, naslednje leto je objavil strip “A tale from the face” v sitotiskani manufakturi DROZOPHILE. Je avtor (ideja, režija, izdelava montaža) risanke “Možgani na begu” (glasba: Rok Oberč, efekti: Žiga Aljaž, Rok Oberč), dela diplomske naloge in ki je bila prvič predvajana decembra 2003 na novoletni animateki v ljubljanski Kinoteki. Prvo osebno razstavo je imel leta 2002 v MKC v Kopru in drugo v KUD France Prešeren v Ljubljani. Bil je član glasbene skupine DUO NE BLODI RAJE HODI. Od leta 1998 je član uredništva Stripburgerja, je član umetniške skupine KAM? in recenzent stripov na Radio Študent. Od letos živi in dela v Povirju.
O tretji osebni razstavi stripov, ilustracij in risanke mladega Koprčana Mateja Kocjana – Kocota v Piranu je Nives Marvin zapisala: “Matej Kocjan – Koco je šele na začetku ustvarjalne poti, dosedanji obsežen in tudi pester diapazon kreativnih področij, ki se mu nudijo kot mediji izražanja, pa dokazujejo perspektivnega ustvarjalca. Suverena črta kot glavno avtorjevo izrazilo zarisuje idejo, preblisk, domislico, misel, asociacijo,…, in ostaja na površini papirja kot kroki in hkrati kot novi izziv za ustvarjanje nove zgodbe. Miniaturne risbe delujejo kot skicirke, ki si spontano sledijo, se povezujejo in se opredmetijo v pripoved, kjer ne manjka narativne hudomušnosti: gledalca pa angažirajo v gledanje, prebiranje napisov, sledenje mozaično sestavljeni zgodbi. So kot kadri na televizijskem ekranu ali filmskem platnu, opremljeni z iskrivo ironičnimi napisi, dialogi, apeli ali komentarji, kot celote pa odslikavajo najbolj preprosta dogajanja, a vedno življenjske in mnogokrat tudi banalno komične situacije. Z diskretno zajedljivimi, infantilno spogledljivimi, v detajlih psihološko karikiranimi in iskrivo prešernimi domislicami nam mnogokrat nudijo prijetno ugodje, zabavo, sprostitev, celo smeh. Tako v stripu kot v ilustraciji in ne oziraje se na izbrano tehniko, avtor ohranja le lastni likovni pristop: klasična risba s senčenji na belini papirja mu zadostuje v doseganju želenih učinkov pripovedi, za njegovo poudarjeno hotenje v okarakteriziranje figur in likov, vzdušja dinamike in nagajive hudomušnosti ter tudi za hitro in svobodno izpoved trenutnega izziva. Prav najbolj vsakdanje in mnogokrat tudi tako ali drugače angažirane situacije, so avtorjev neusahljivi vir v mnogostransko kreativnost: lahko je to krokijski zapis s svinčnikom, barvico ali tušem na kos papirja, ali v klasično stripovsko sosledje urejen niz podob, računalniško izdelana slika ali ilustracija, tudi tehnološko zahtevnejši grafični odtis ali risanka “Možgani na begu”, predstavljena tudi na razstavi. Njegove podobe ostajajo kot zapisi “drobnih” izsekov iz življenja, ulice,…,ki jih mladi likovnik zaznava in v izbranem mediju po svoje dokumentira tako, da jim vedno doda še osebno doživljajsko noto, kjer ostaja prostor seveda tudi za intimni fantazijski svet. Ta pogojenost ustvarjalnega procesa z lastnim razmišljanjem, izkušnjami in sprejemanjem sveta pa že določuje njegovo angažirano in radoživo kreativnost, torej avtorsko vse bolj opredeljeno in prepoznavno govorico.”
Na otvoritvi je sodeloval glasbenik Dani Kavaš. Razstavo spremlja katalog z zapisoma Nives Marvin in Igorja Prassla (v slov. in angl. jeziku), ki ga je oblikoval avtor sam. 






TTL